חקלאות מסחרית בחממה

איך לגדל גידולים וצמחיות בחממות? להלן המדריך עם תנאי הגידול האופטימליים. יצירת תנאי פוטוסינתזה בחממה

בחלקים רבים של העולם, במיוחד בטמפרטורות תת-ארקטיות, גידול יבולים בחוץ אינו אפשרי. במדינות מסוימות, כמו קנדה, טמפרטורות חוץ אינן מתאימות לגידול יבולים וצמחים שונים. מכאן מגיעים למסקנה שחקלאות חממה היא הפתרון.
חקלאות חממה בקנה מידה קטן קלה יותר מכיוון שאינכם נדרשים לציוד רב. עם זאת, השימוש בחממות לחקלאות מסחרית הופך מעט מורכב. אמנם יש הרבה יתרונות בחקלאות חממה, אבל הוצאות התפעול גבוהות. לפיכך, אתם רוצים לקבל תשואה מקסימלית.
להלן ציוד שיכול לעזור מאוד לחקלאים מסחריים:

חממת מנהרה גבוהה

מבני חממת מנהרה גבוהה מיועדים לחקלאות בקנה מידה גדול שאינו מגביל את החקלאים לגדל יבולים בעונה אחת. חממות, באופן כללי, מגינות על יבולים מפני מזיקים, במיוחד מכרסמים, ציפורים וכו'. חממות מנהרה קלות יותר להקמה. אינכם נדרשים להתקין ציוד אוורור או חימום/קירור.

החממה מורכבת ממבנה מתכת מכוסה בבד. לאוורור, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להרים את השפה בצד אחד של המנהרה. החימום נעשה באופן טבעי, בעזרת אור השמש. זוהי שיטה זולה לחקלאות חממה. מבנים אלה גם ניידים יותר ממבני חממה אחרים; אתם יכולים להעביר אותם ממיקום אחד לאחר. אתם יכולים גם להאריך את המבנה אם אתם רוצים להגדיל את החלל. בטווח הארוך, מבנים אלה  מוכיחים את עצמם כרווחיים עבור החקלאים.

עם זאת, חממות מנהרה נהרסות על ידי רוח, סערות וקרח. אלה עשויים שלא להתאים לטמפרטורות קרות. יתר על כן, לא ניתן לשלוט ולשמור על הטמפרטורה.

חממה רחבת היקף

סוג זה של מבנה חממה גדול יותר מחממות מנהרה גבוהה. אלה דורשים מערכות חימום וקירור. בנוסף לכך, ישנם צינורות ברמה גבוהה המספקים מים לגידולים. בחממה רחבה יש גם מרזבים המספקים השקיה לצמחים. מרזבים אלו מתפקדים גם כמערכות הפרדה. המבנה של חממה רחבה הוא גם חזק. הבסיס עשוי מבטון ויכול להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים. השטח גדול יותר כך שניתן לגדל יותר יבולים.

החומר המכסה את החממה הוא גורם חיוני שיש לקחת בחשבון, במיוחד בהתחשב בעוצמת האור וקרינת ה-UV המגיעה לגידולים. מלבד כיסוי בד פלסטיק, ישנה אפשרות גם לכיסויי פיברגלס וזכוכית.

חממות רחבות הן אופציה מצוינת לגידול פירות וירקות, כגון עגבניות, סוגי פלפלים שונים, וירקות אחרים, הגדלים באקלים חם עד בינוני.

מלבד מבני חממה, בחירת גופי תאורה וציוד לבקרת איכות האוויר חשובה לא פחות. להלן רשימה של ציוד אחר לחממות:

גופי תאורה

בחורף או בעונת הגשמים, ייתכן שהגידולים לא יקבלו אור שמש מתאים. לפיכך, החקלאים זקוקים לחלופה. גופי תאורה הם אלטרנטיבה שמגבירה את צמיחת היבול. נורות לד, מיוחדות לחממה, לא רק מגבירות את הצמיחה אלא גם חוסכות באנרגיה.

בקרת אקלים

שמירה על איכות האוויר וטמפרטורת החממה מאפשרת לחקלאים לגדל יבולים כאשר הטמפרטורות החיצוניות לא מתאימות. לשם כך, ציוד בקרת אקלים, כגון מדי חום ותרמוסטטים, הינו חיוני. בנוסף, שמירה על תנאי קרקע מתאימים, כמו PH, מפלס מים, היא גם חיונית. כמו כן, שליטה בלחות גם מגבירה את יכולת הקיום של היבול. לפיכך, אתם צריכים ציוד בקרת אקלים המבטיח שהתנאים מתאימים לחקלאות.

אוורור

אוורור בחממה חיוני לצמיחת היבול. זה מונע התחממות יתר. מאווררי פליטה וסירקולציה מספקים מקצועיים כמו Canarm מספקים את האוורור הדרוש לגידולים.

סיכום

מדובר כאן בציוד חשוב לגידול יבולים בריאים המבטיח לחקלאים רווח מהייצור.

פנו למומחים שלנו

דילוג לתוכן